Datorita faptului ca este o boala mai misterioasa, in conditiile in care nu se stiu multe lucruri despre boala Crohn, este posibil ca uneori sa va simtiti neputinciosi cand sunteti pusi fata in fata cu boala Crohn.

Dar trebuie sa stiti ca schimbarile in alimentatia si stilul dvs. de viata, va pot ajuta sa tineti simptomele manifestate de boala Crohn sub control, si sa mariti perioada de timp dintre eruptii.

Dieta pentru Boala Crohm

Nu exista dovezi clare ca ceea ce mancati cauzeaza intr-adevar boala Crohn. Dar anumite alimente si bauturi pot agrava simptomele pentru boala Crohn, in special in timpul unei eruptii. Ar fi bine sa indepartati din alimentatia dvs. tot ceea ce pare ca va agraveaza simptomele:

Limitati lactatele – majoritatea persoanelor cu boala Crohn, observa ca anumite simptome, precum diareea, durerea abdominala si gazele, se imbunatatesc atunci cand limiteaza sau elimina lactatele. Este posibil sa fie intoleranti la lactoza. Daca acesta este si cazul dvs., inlocuiti iaurtul cu laptele. In unele cazuri, unele persoane cu boala Crohn sunt nevoite sa elimine complet lactatele. In acest situatie, tineti cont ca eliminand lactatele, va limitati sursa de calciu. Incercati suplimentele pentru calciu.

Incercati alimentele slabe in grasimi – daca aveti boala Crohn, este posibil sa nu puteti digera sau absorbi grasimea in mod normal. In schimb, grasimea trece prin intestin, inrautatind diareea. Alimentele care pot fi mai problematice pentru cei cu boala Crohn includ untul, margarina, untul de arahide, nucile, maioneza, fructele de avocado, inghetata, frisca, mancarurile prajite, ciocolata si carnea rosie.

Incercati fibrele – in general, alimentele bogate in fibre, precum legumele si fructele, sunt fundamentul unei alimentatii sanatoase. Dar daca suferiti de boala Crohn, s-ar putea ca fibrele sa agraveze diareea, durerea si gazele. Cei care au boala Crohn, vor descoperi ca exista unele legume si fructe pe care le pot tolera, iar pe altele nu. In general, daca suferiti de boala Crohn, veti avea probleme cu legumele precum broccoli, morcovul si conopida, si cu unele fructe, printre care merele.

Evitati alimentele care va fac rau – daca aveti boala Crohn, eliminati orice alimente care par sa agraveze simptomele dvs. Printre acestea se numara alimentele care provoaca gaze, precum mazarea si fasolea, varza si broccoli, citricele, mancarea condimentata, popcornul, alcoolul, cofeina si alimentele si bauturile care contin cofeina.

Mese mici si dese – va veti simti mai bine daca aveti 5-6 mese mici pe zi, decat 2 sau 3 mai bogate.

Beti multa apa – incercati sa beti foarte multe lichide daca aveti boala Crohn. Apa este foarte buna. Alcoolul si bauturile care contin cofeina stimuleaza intestinele si pot inrautati diareea, in timp ce carbogazoasele produc frecvent gaze.

Incercati multivitaminele – deoarece boala Crohn poate interveni in capacitatea organismului dvs. de a absorbi nutrienti, si pentru ca alimentatia dvs. poate fi limitata, suplimentele cu multivitamine si minerale sunt adesea eficiente pentru cei cu boala Crohn.

Vorbiti cu un nutritionist – daca aveti boala Crohn si incepeti sa slabiti sau daca alimentatia dvs. este foarte limitata, vorbiti cu un nutritionist.

Stilul de viata – ati auzit de foarte multe ca stilul dvs. de viata are un impact major asupra sanatatii, vietii sociale, psihicului dvs. Asta inseamna ca este adevarat nu? Cel putin pentru cei cu boala Crohn, cateva schimbari in stilul de viata, pot face minuni in ceea ce priveste ameliorarea simptomelor.

Desi stresul nu cauzeaza boala Crohn, poate agrava simptomele si poata provoca eruptii ale bolii. Atunci cand sunteti stresati, procesul dvs. digestiv normal se schimba. Stomacul dvs. se goleste mai lent si secreta mai multi acizi. Desi nu putem intotdeauna sa evitam stresul, putem invata cum sa-l controlam:

Exercitiile fizice: chiar si cele mai simple exercitii ajuta la reducerea stresului, la ameliorarea depresiei si la normalizarea functiilor intestinale.

Relaxarea regulata si exercitiile de respiratie: un mod eficient de a face fata stresului provocat de boala Crohn, este relaxarea regulata si exercitiile.

Respiratia profunda: va poate ajuta de asemenea sa va relaxati. Majoritatea respiram din piept. Dar daca respirati din diafragma, veti fi mai calmi. Atunci cand inspirati, permiteti abdomenului dvs. sa se dilateze cu aer; atunci cand expirati, abdomenul dvs. se contracta in mod natural.

Respiratia profunda ajuta si la relaxarea muschilor abdominali, ceea ce poate duce la o activitate intestinala mai normala, lucru benefic pentru cei cu boala Crohn

Comments are closed.